Обдарованість важливо не тільки знайти, а й розвинути



/Files/images/rzn_rozdli/38473135434d.jpg

На думку багатьох психологів і педагогів, потенційно обдарованою є кожна здорова дитина. І за наявності сприятливих умов у родині та школі вона стає реально обдарованою.

Такі діти, як правило, добре, а іноді й навіть блискуче вчаться, легко спілкуються. Але є й інша група обдарованих дітей, які вражають людей навколо своїми здібностями: вони явно кращі, розумніші, спритніші у своїх відповідях, глибші у своїх знаннях.

Слово «обдарований» містить у собі корінь «дарунок», виходить, у психіці обдарованої дитини є щось таке, що їй подаровано природою. Це щось не зароблене, не вивчене, не придбане згодом, а саме подароване, часто, можливо, і несправедливо: старанний один, а обдарований зовсім інший. Ідея того, що природа всіх наділяє по-різному, цілком очевидна, однак не всі з нею згодні. Якось, сміючись, Монтень помітив, що з усіх здібностей Бог найбільш справедливо розподілив розум: тому що ніхто не скаржиться на його нестачу.

Концепцій обдарованості, створених сучасними вченими, дуже багато. Але на сьогодні однією з найбільш популярних і прийнятою більшістю фахівців є концепція людського потенціалу американського психолога Джозефа Рензуллі.

Відповідно до його вчення, обдарованість являє собою сполучення трьох характеристик:

- інтелектуальних здібностей (які перевищують середній рівень);

- творчості;

- наполегливості (мотивація, орієнтована на задачі).

І не треба забувати, що обдаровані діти - це майбутнє нашої країни!

Кiлькiсть переглядiв: 4

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.