Метою діяльності психологічної служби є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу, сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.
Завдання психологічної служби:
• збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого- педагогічними технологіями;
• сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу;
• охорона і захист прав та інтересів дітей;
• формування національно-патріотичного виховання у здобувачів освіти.
Виходячи з аналізу роботи психологічної служби за 2021/2022 н.р. за замовленням адміністрації закладу освіти у наступному році необхідно звернути увагу на: профілактику булінгу (цькуванню) в освітньому середовищі, запобігання домашньому насильству, забезпеченню психологічної безпеки, стабілізацію психоемоційного стану здобувачів освіти.
Тема, над якою буде працювати заклад: «Формування життєвих компетенцій учнів засобами STEAM/STREAM освіти»
Тема, над якою буде працювати практичний психолог: «Забезпечення психологічної допомоги та емоційної підтримки усіх учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану»
Тема, над якою буде працювати соціальний педагог: «Забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні»
Мета діяльності соціального педагога — створення сприятливих умов для особистісного розвитку, людини (фізичного, соціального, духовно- морального, інтелектуального), надання комплексної соціально-психолого- педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в процесі соціалізації, а також захист людини у її життєвому просторі. Завдання соціального педагога:
• інформування з питань запобігання та протидії домашньому насильстві в умовах воєнного стану в Україні;
• формування у здобувачів освіти національних та європейських цінностей;
• формування моральної поведінки, активної життєвої позиції, єдності слова і діла в особистості, готовності брати активну участь у житті своєї держави;
• забезпечення, збереження і зміцнення фізичного, психологічного, соціального, морального здоров'я особистості;
• формування моральної свідомості, моральних якостей, соціально значущих орієнтацій і установок у життєвому самовизначенні і моральної поведінки;
• створення сприятливих умов у мікросоціумі для розвитку здібностей та реалізації можливостей людини, його позитивного потенціалу в соціально корисних сферах життєдіяльності;
• надання комплексної соціально-психолого-педагогічної допомоги і підтримки; • створення комфортного, гуманізованого виховного простору в мікросоціумі;
• соціально-педагогічний супровід дітей з особливими потребами; • профілактика саморуйнівної поведінки, жорстокого поводження, насильства, булінгу.
Завдання психолога на поточний рік:
• Психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу. • Розвиток особистісних особливостей учнів шляхом сприяння їх соціалізації, розвитку морального виховання, толерантності, профілактики ксенофобії тощо;
• Робота з внутрішньо-переміщеними особами
• Робота з постраждалими від війни
• Підвищення компетентності педагогічних працівників у напрямі надання першої психологічної допомоги
• Приділення великої уваги дітям з особливими освітніми потребами.
• Просвітницька робота щодо розвитку вміння впоратися зі стресом та напругою. • Організація сприяння адаптивному процесу у 1 та 5 класах
• Розвиток навичок психологічної небезпеки у Мережі та профілактика суїцидальних нахилів у дітей
• Психологічна допомога учням 9 та 11 кл. при виборі професії, профорієнтаційна просвіта інших учнів
• Психологічна підготовка випускників до зовнішнього незалежного оцінювання • Профілактика протиправної, агресивної, насильницької поведінки.
Коментарi