Поради класному керівникові

/Files/images/novini/f24837bcdf87.jpg

1. Батьки учнів часто вельми далекі від педагогіки, а тому вчитель, класний керівник має налагоджувати стосунки з ними на основі систематичних спостережень й організації педагогічного всеобучу для них.

2. Аналізуючи свою роботу з батьками, згадайте, чи продумуєте Ви роботу з ними, наскільки Ваші зустрічі й бесіди корисні для них. Чи проводите Ви на початку навчального року батьківські збори з порядком денним «Як батьки повинні допомагати дітям у навчанні?» Який зміст Ви вкладаєте в свої поради? Чи виникає у батьків Ваших вихованців бажання звертатись до Вас по поради та приходити на батьківські збори?

3. При підготовці батьківських зборів заздалегідь слід продумати порядок денний, зміст інформації і настанов, із якими виступите перед батьками. Економте час батьків і свій.

4. Перш ніж розпочати батьківські збори чи бесіду, намагайтеся добрими жартами створити атмосферу взаємної довіри.

5. Не намагайтеся виправдати себе, учителів, школу, критикуючи учнів та їхніх батьків. Пошук розумних заходів впливу і Ваша доброзичливість допоможуть Вам знайти спільну мову з батьками й позитивно вплинути на навчання та виховання їхніх дітей.

6. Зв'язок із батьками учнів має бути постійним, а не епізодичним і не тільки тоді, коли в класі трапилась надзвичайна подія.

7. Перш ніж звернутись до впливу батьків, з'ясуйте, наскільки й у чому вони авторитетні для учня. Що самі учні знають про своїх батьків і як ставляться до них?

8. Запрошуючи батьків до школи, повідомте їм причини виклику, це позбавить їх зайвих хвилювань і дозволить підготуватися до бесіди з Вами і з учнем.

9. Частіше запрошуйте батьків для того, щоб похвалити учня, це дає хороший виховний ефект. Нехай запрошення до школи не викликає в батьків думку «Що він там знову скоїв?».

10. Інколи бесіду з батьками доцільно вести в присутності учня. А як вчиняєте Ви? У яких випадках і чому?

11. 3 якою метою Ви відвідуєте своїх вихованців та їхніх батьків удома? Чи знаєте Ви умови життя й виховання кожного учня?

12. Не надавайте надто великого значення й не карайте батьків за незначні порушення учнями дисципліни на уроках. Придивіться уважніше до дій і методів педагогічного впливу своїх колег на уроках і виробіть єдині вимоги з урахуванням індивідуальних особливостей учнів свого класу.

13. На зборах батьків може йтися про роль особистого впливу батька в сім'ї, про створення нової традиції в школі, традиції виховання дітей на прикладі батьків.

14. Майте завжди при собі щоденник педагогічних спостережень. До нього корисно включити: адреси учнів, домашні та службові телефони їхніх батьків; дати днів народження учнів, із якими їх важливо привітати.

15. Занотовуйте у щоденнику свої спостереження, успіхи й невдачі – це допоможе Вам у виборі правильних дій щодо виховання учнів.

Десять порад класному керівникові

/Files/images/novini/69343827.jpg

(зі «100 порад учителеві» В.О.Сухомлинського)

Пам 'ятайте:

• ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті, — з людиною. Місія школи - боротися за людину;
• об'єкт нашої праці — найтонші сфери духовного життя особистості, яка формується, — розум, почуття, воля, переконаність, самосвідомість;
• виховувати людину — це передусім знати її душу, бачити та відчувати її індивідуальний світ. Справжнє виховання — це самовиховання;
• немає в дитині нічого такого, що вимагало б від педагога жорстокості. Не давайте прорости в своїй душі насінню зневіри в людину, підозріливості;
• немає якихось єдиних для всіх школярів передумов успіхів у навчанні. І саме поняття «успіхи в навчанні» — річ відносна: для одного високий рівень, для іншого й середній рівень — велике досягнення;
• успіх у навчанні — це стежка, що веде до того куточка дитячого серця, в якому горить вогник бажання бути гарним. Бережіть цю стежку і цей вогник;
• слово — могутній борець за людську душу. Створюйте інтелектуальний фон для запам'ятовування, заучування, збереження в пам'яті програмного матеріалу. Дитина стає байдужою, несприйнятливою до слова, якщо слово не живе в її душі як засіб творчості, якщо вона тільки заучує чужі думки, і не творить своїх та не виражає їх словами. Бійтесь байдужості, бійтеся згаслого погляду дитини! Навчіть її активно, пристрасно ставитися до слова;
• спонукайте учнів до читання — найважливішого рятівного засобу для успішного навчання. Ніяке захоплення не принесе користі, якщо воно не зачіпає думки, душі, серця. Перше захоплення — це має бути захоплення книжкою;
• доброзичливість, розумна доброта — ось що має бути атмосферою життя дитячого колективу, головним тонусом взаємовідносин педагога і дітей. Якщо ви навчили свого вихованця відчувати людину серцем, ваша доброзичливість здатна творити чудеса;
• уміння володіти собою, тримати себе в руках — одне з найбільш необхідних умінь, від якого залежать і успіх діяльності педагога, і його здоров'я.

Кiлькiсть переглядiв: 60

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.